2018-2020 yılları arasında Yalova Üniversitesi Çınarcık Meslek Yüksek Okulu, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümünde okudum. Büro Yönetimi Yönetici Asistanlığı programını seçerken aslında, Büro adı altında her yerde çalışma imkanı olduğu, önü açık bir pozisyon olduğu için seçtim. Öğrencilik hayatımdan bahsedecek olursam; 1. Senenin Güz Yarıyılında açıkçası derslerime pek asılmamıştım geçer not alayım bana yeter düşüncesindeydim. Fakat sonradan düşüncem değişti ve 1. Senenin Bahar yarıyılında itibaren derslerime güzel bir şekilde çalıştım. Derslerde ön sırada oturup hocamızın söylediği şeyleri kelimesine kadar not aldım. Not almakla kalmadı tabi bu çalışmalarım sınav zamanı aklımda kalması açısından sınavlara yazarak çalışmam beni başarıya götürdü diyebilirim. 2 yıllık eğitim sürecinde çok faydalı bilgiler edindim. Ofis Programları, Mesleki Yazışmalar, Takım Çalışması, İnsan Kaynakları, Sektörel Uygulamalar gibi çok faydalı bilgiler edindim. Bu eğitimler iş hayatımda da etkili oldu. Şirket içi mailleşmelerimizde, eğitim hayatımda öğrendiğimiz, Mesleki Yazışmalar, müdürümüze rapor hazırlamada Ofis Programları eğitimi beni şirket içerisinde bir adım öne çıkardı.
Kendi iş arayışımı ve iş hayatımı kısaca anlatacak olursam;
Mezun olduktan sonra çok iş aradım Orhangazi Bölgesinde çoğu firmaya başvuru yaptım. Fakat olumlu bir şekilde geri dönüş alamadım. Bu firmalardan birisi de Üniversite hayatımda staj yaptığım Cargıll firmasıydı. Cargill firması İnsan Kaynakları Müdürü ile iletişime geçtim. Mezun olduğumu iş arayışı içerisinde olduğumu belirttim. İnsan Kaynakları Müdüründen gelen mailde; Şu anda arayışı olmadıklarını covid nedeniyle ekibin bir bölümünün evden çalıştığını, CV’mi paylaşmamı başka firmalardaki arkadaşlarına ileteceğini yardımcı olmaya çalışacağını söyledi. 4 Ay sonra tekrardan şansımı denemek için bir mail daha ilettim. CV’mi ilettiğini ancak pandemi nedeniyle birçok firma alımlarını durdurduğunu söyledi. Bu süreçte bana moralimi bozmamam ve kendime yabancı dil, bilgisayar programları gibi yatırım yapmam gerektiğini söyledi. Pandemi dönemi iş arayışımda açıkçası bana çok engel olmuştu.
1 Sene sonra A101 Orhangazi Bölge Depoda işe girdim. Büro Yönetimi Yönetici Asistanlığı pozisyonunda değil ama bir Büro çatısı altında, İnsan Kaynakları Operasyonları Destek Personeli olarak 2,5 yıldır çalışıyorum. 250 personel ile ilgileniyorum bu sayı yazın 280, 290 civarına çıkıyor. Personellerin günlük puantajları, işe girişleri, izinleri, fazla mesaileri gibi özlük işlemlerini gerçekleştiriyor ve bunları müdürümüze rapor olarak sunuyorum.
Bu arada bir taraftan çalışırken de diğer taraftan kariyerimde ilerlemek için eğitim hayatıma devam ediyorum. Şu anda İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü okuyorum. KPSS’ye hazırlanıyorum.
Üniversitedeki aldığım bütün önemli eğitimler için bütün değerli bölüm hocalarıma teşekkürlerimi bir borç bilirim.
Sevgiler,